Dużym problemem zarówno dla klienta oraz agencji będzie pozycjonowanie stron bez umowy pisemnej. Choć często umowy zawierane ustnie, choćby utrwalone w postaci nagrania fonii czy ustalenia zawarte w drodze korespondencji elektronicznej mogą wystarczyć, to w przypadku pozycjonowania stron umowa pisemna jest koniecznością.
Umowa cywilnoprawna pozycjonowania stron internetowych
Każda umowa zawiera podstawowe informacje na temat stron umowy, pozycjonowanej domeny oraz ustaleń dotyczących działań podejmowanych w ramach umowy. Ponadto w umowie zawarte są również dodatkowe informacje, takie jak prawa i obowiązki agencji pozycjonującej, kary umowne, NDA oraz prawa i obowiązki klienta. Zdarzają się umowy, w których jest zapisana tzw. pisemna gwarancja uzyskania jakiegoś celu zawieranej umowy pozycjonowania stron. Najważniejszy punkt umowy pozycjonowania stron to podpisy i parafki na każdej stronie, obydwu stron umowy pozycjonowania SEO.
Umowę ustną i niepodpisaną łatwo podważyć
Zarówno zawartą umowę ustnie, jak i drogą elektroniczną poprzez wymianę korespondencji e-mail, mimo posiadanych dowodów czy nagrań, w sądzie będzie bardzo łatwo podważyć. Żyjemy w Polsce, gdzie prawo jest jeszcze daleko za cyfryzacją, wręcz nie jest do niego dostosowane. Zdarzają się wyroki sądowe uznające umowy bez podpisów, jednak jest to może 1% wszystkich spraw sądowych znanych w branży agencji pozycjonowania stron z Poznania. Umowy zawsze muszą zostać zawarte w formie pisemnej, również te na odległość. Sama akceptacja regulaminu nie jest podstawą do skutecznego zawarcia umowy. Wydrukowane, podpisane i zeskanowane umowy możemy zawsze dostarczyć w załączniku do korespondencji e-mail.