Będzie to krótki artykuł, który uratuje życie nie jednemu administratorowi serwerów z systemem Windows Server 2019. Masz problem z zdalnym połączeniem użytkownika przez RDP i otrzymujesz komunikat odmowy dostępu, mimo iż w dzienniku widzisz prawidłową autoryzację użytkownika i przypisanie do jego urządzenia licencji RDS?
Zdalne połączenie użytkownika przez RDP z Windows Server 2019 i odmowa dostępu
Jak rozwiązać ten problem? Sprawa okazuje się bardzo prosta. Wystarczy otworzyć menu start, wpisać „Zarządzanie komputerem” (można to zrobić prościej – my skupiamy się na szczegółach), następnie wybieramy „Usługi” i „wyszukujemy Usługi pulpitu zdalnego”.
Teraz wystarczy przejść do „Właściwości” klikając PPM na tą usługę i wybierając Właściwości z wysuwanego menu lub dwukrotnie klikając na „Właściwości”. Kolejno wybieramy tabsa „Logowanie” i wprowadzamy przez opcję „przeglądaj”: Usługa sieciowa. Pole hasło czyścimy i zapisujemy. Uruchamiamy ponownie usługę pulpitu zdalnego i cieszymy się możliwością bezproblemowego logowania.