W branży pozycjonowania stron internetowych, ilość ofert może być przytłaczająca. Wyszukując „agencja SEO” w Google, otrzymamy ponad 1 milion 550 tysięcy wyników. Jak wybrać najlepszą i zaufaną firmę w takim przypadku?
Jakie cechy powinna posiadać skuteczna agencja SEO? Aby wybrać najlepszą agencję, warto zwrócić uwagę na następujące czynniki:
- Pierwszy kontakt i początek współpracy – na tym etapie można ocenić, czy firma jest profesjonalna. W rozmowie warto sprawdzić czy agencja wyraża zainteresowanie branżą i celami klienta dobiera frazy kluczowe zgodnie z ich specyfiką i konkurencyjnością informuje klienta o zakresie trudności i czasie potrzebnym na sukces, bez obiecywania „pewnej pierwszej pozycji w ciągu miesiąca” ceny są konkurencyjne i adekwatne do rynku.
- Oferta pozycjonowania – Kluczem do wyboru właściwej agencji SEO jest analiza oferty. W tym celu warto zwrócić uwagę na następujące aspekty:
a) Analiza witryny – Agencja powinna przeprowadzić szczegółową i fachową analizę witryny, identyfikując nieprawidłowości i określając potrzebne zmiany.
b) Proponowane słowa kluczowe – Właściciel witryny powinien mieć możliwość wpływu na wybór słów kluczowych i elastyczność procesu.
c) Cennik – Agencja powinna oferować elastyczne podejście do cen, ustalając je indywidualnie dla każdego projektu i witryny. W ofercie powinny być również wyszczególnione różne usługi. - Warunki współpracy – przed rozpoczęciem współpracy z agencją SEO ważne jest ustalenie zasad. Zwróć uwagę na następujące kluczowe punkty, aby uniknąć niekorzystnych zapisów:
a) Okres wypowiedzenia – Optymalny czas wypowiedzenia wynosi około miesiąca, dłuższy okres powyżej 2 miesięcy może być niekorzystny.
b) Kary umowne – Upewnij się, że kary umowne są sprawiedliwe dla obu stron.
c) Okres trwania umowy – Krótkoterminowe współprace są mniej ryzykowne niż długoterminowe, wybierz tę, która lepiej pasuje do Twoich potrzeb.
d) Kontakt – Dostęp do bezpośredniego kontaktu z osobą odpowiedzialną za Twoją stronę jest bardziej korzystny niż próby skontaktowania się z firmą, gdy nikt nie odbiera. - Możliwości przetwórcze firmy – warto zapoznać się z pełną ofertą wybranej agencji SEO i określić jej zasoby:
a) Doświadczenie – warto spytać agencji, czy wcześniej pozycjonowała podobną do naszej branży i jak długo działa na rynku. Im większe doświadczenie, tym więcej wiedzy.
b) Narzędzia – warto sprawdzić, czy agencja posiada swoje narzędzia SEO, takie jak katalogi i narzędzia do monitorowania pozycji, lub czy tworzy strony.
c) Pracownicy – liczą się specjaliści, tacy jak doświadczeni copywriterzy, programiści i kreatywni graficy.
d) Portfolio – warto, aby agencja przedstawiła swoje portfolio, czyli poprzednie realizacje, stworzone podstrony i skuteczne pozycjonowania, aby potencjalny klient nie miał wątpliwości.
e) Specjalizacja – agencja, która specjalizuje się głównie w pozycjonowaniu, prawdopodobnie będzie w tym bardziej skuteczna niż ta, która oferuje wiele innych usług i pozycjonowanie jest tylko jednym z elementów. - Inne kryteria – aby wybrać najlepszą agencję SEO, warto poznać dodatkowe informacje:
a) Ranking i opinie – warto zbadać reputację agencji, analizując jej pozycję w rankingach i przeglądając opinie jej klientów i ekspertów w branży.
b) Skuteczność w wyszukiwarkach – wysoko pozycjonowana i dobrze oceniana firma, która tworzy ciekawe treści i prowadzi bloga, jest z pewnością godna uwagi.
c) Zgodność z prawem – ważne, aby wybrana agencja działała w sposób legalny, stosując taktyki „White Hat SEO”, i unikała nieetycznych praktyk.
Zapraszamy do współpracy z Agencją TPozycja! Nasz zespół specjalistów zapewnia skuteczne pozycjonowanie, indywidualne podejście i stały kontakt z klientem. Dążymy do najlepszych wyników dla naszych klientów i jesteśmy gotowi do walki o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Zobacz naszą ofertę i skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej o naszych cenach pozycjonowania stron internetowych.