tpozycja.pl twój partner w pozycjonowaniu stron
  • Strona Główna
  • Oferta
    • Pozycjonowanie stron
    • Optymalizacja SEO
    • Optymalizacja UX
    • Aplikacje Android/iOS
    • Social Media Marketing
    • Load Balancing Offline
    • Dedykowany hosting
  • O firmie
  • Kontakt
  • Blog
Zadzwoń teraz
tpozycja.pl twój partner w pozycjonowaniu stron
  • Strona Główna
  • Oferta
    • Pozycjonowanie stron
    • Optymalizacja SEO
    • Optymalizacja UX
    • Aplikacje Android/iOS
    • Social Media Marketing
    • Load Balancing Offline
    • Dedykowany hosting
  • O firmie
  • Kontakt
  • Blog

Oferty pracy

  • Home
  • Oferty pracy i zatrudnienia
Złota rączko - zoptymalizuj swoją stronę internetową

Darmowy poradnik optymalizacji strony internetowej

Optymalizacja strony internetowej jest kluczowym czynnikiem wpływającym na jej pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Oto kilka kroków, które można wykonać, aby poprawić pozycję strony:

1. Zawartość: Treść na stronie powinna być unikalna, wartościowa i odpowiadać na pytania użytkowników, którzy trafiają na stronię poprzez wyszukiwanie frazy w wyszukiwarce typu Google. Upewnij się, że używasz słów kluczowych w sposób naturalny, nie narzucając ich w kodowaniu strony poprzez „meta keywords”. Ponadto zoptymalizuj tytuł i opis strony, tak aby był zgodny z SERP-ami. W tym celu musisz skorzystać z usług zewnętrznych takich jak Ahrefs lub Semrush. Konto w Ahrefs możesz utworzyć w wersji ograniczonej całkowicie za darmo – napisz do nas wiadomość przez formularz kontaktowy, a my prześlemy Tobie informację jak to zrobić. Zawsze uzupełniaj unikalnymi treściami elementy dla SEO w ‘meta title’, ‘meta description’ oraz tagi OG dla social media. Nie stosuj schematów. Przykładowy i często spotykany schemat w sklepach internetowych, w różnych kategoriach np.
- kategoria Wiertarki posiada tytuł „Wiertarki w sklepie XXX” oraz opis „Mamy najlepsze wiertarki w konkurencyjnych cenach”
- kategoria Szlifierki posiada tytuł „Szlifierki w sklepie XXX” oraz opis „Mamy najlepsze szlifierki w konkurencyjnych cenach”.
Schematy są bardzo złe i nie powinno się ich stosować, a każdy tytuł oraz opis zawierać musi unikalną treść. Należy również pamiętać o maksymalnych dozwolonych oraz o zalecanych długościach dla tytułów SEO (58 – 65 znaków) oraz opisów SEO (150 – 160 znaków).

2. Linkowanie wewnętrzne: Linkowanie wewnętrzne umożliwia użytkownikom łatwe przemieszczanie się po twojej witrynie i jednocześnie pomaga w pozycjonowaniu. Staraj się unikać linków prowadzących do stron z tagami lub kategorii, gdzie użytkownik nie znajdzie konkretnej odpowiedzi na swoje pytanie. Nie linkuj nigdy wyników wyszukiwania z wewnętrznej wyszukiwarki strony lub sklepu. Kieruj użytkownika bezpośrednio do odpowiedzi na zadane pytanie, które przyniesie pozytywny rezultat.

3. Szybkość ładowania strony: Google premiuje strony, które ładują się szybko. Upewnij się, że zoptymalizowałeś swoje obrazy, zastosowałem obrazy w rozszerzeniu .webp, które są najbardziej optymalne w dzisiejszych czasach i usunąłeś niepotrzebne wtyczki, dzięki czemu zwiększysz szybkość ładowania strony. Bardzo często użytkownicy stosują wiele wtyczek do optymalizacji szybkości ładowania systemów CMS typu WordPress. Najczęściej, niedużym kosztem można zakupić jedną wtyczkę zastępującą kilka innych i zoptymalizować jeszcze lepiej swoją witrynę lub sklep internetowy. Ponadto instalowanie wielu wtyczek do optymalizacji w rzeczywistości spowalnia działanie naszej strony i sklepu internetowego.

4. Responsywność i mobilność: Responsywna strona internetowa jest bardzo ważna, ponieważ umożliwia jej poprawne wyświetlanie na różnych urządzeniach, w szczególności na telefonach i tabletach. Warto stworzyć dwa pliki szablonów CSS (przykład), w tym jeden dedykowany dla urządzeń mobilnych, w którym obrazy będą miały format np. .avif, zamiast .webp. Ponadto, każdą witrynę, nawet tą starego typu można bardzo szybko przerobić na reponsywną dodając do podstawowego stylu CSS w sekcji body wartość ‘max-width: 100%;’, a następnie zamieniając wszystkie frazy width na max-width w stylu CSS. Należy również unikać twardego stylowania elementów bezpośrednio w kodzie strony. Lepiej jest utworzyć klasę dla elementu typu p class=”nazwaklasy” i cały styl przenieść do tej klasy w CSS.

5. Struktura adresów URL stron i podstron: Upewnij się, że twoje adresy URL są przejrzyste, poprawne, nie zawierają znaków specjalnych, które mogłyby utrudnić indeksowanie oraz dobrze opisują zawartość strony. W kodowaniu stosuj znacznik canonical dla konkretnych adresów, który mówi Google o odpowiedniej stronie dla wyświetlanej zawartości. Jeśli ty tego nie zrobisz, Google wprowadzi swój adres według własnego uznania, co może narazić Ciebie na brak zainteresowania Twoją witryną. Nie stosuj przekierowań, nie usuwaj treści – lepiej dodać informację, że dana strona zawiera nieaktualne treści, niż usuwać stronę z serwera, a tym samym tracić rating Google Search Console oraz cenne pozycje.

6. Teksty alternatywne obrazów i grafik: Każdy obraz i grafika znajdujący się na naszej stronie internetowej musi posiadać tag alt. Jest to tekst alternatywny, który mówi użytkownikowi co wyświetlane jest na danej grafice lub obrazie w przypadku awarii serwera CDN gdzie znajdują się te elementy. Nie podpisuje losowymi znakami tych tekstów alternatywnych. Staraj się rzeczowo opisywać zawartość obrazów, jak również stosować przyjazne nazwy obrazów np. pozycjonowanie-stron-internetowych-w-xxi-wieku.webp. W ten sposób zaindeksujesz grafikę w Google i być może, trafi ktoś na Twoją witrynę bezpośrednio z przeglądarki grafik w wyszukiwarce!

Wniosek jest tylko jeden. Optymalizacja strony internetowej wymaga poświęcenia sporo czasu i wysiłku, ale jest kluczowa dla uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Przestrzeganie powyższych kroków pomoże ci poprawić wyniki w wyszukiwarce, jednak nie zagwarantuje wysokich pozycji. W tym celu należy skorzystać z usług profesjonalnego pozycjonowania stron internetowych.

Poszukiwane
  • Tanie pozycjonowanie
  • Pozycjonowanie stron
  • Tanie SEO
  • Pozycjonowanie z gwarancją
  • Pozycjonowanie Google Maps
Projektowanie
  • Tworzenie stron
  • Budowanie sklepów
  • Programowanie zaplecza
  • Integracje z sklepami
  • Aplikacje Android iOS
O nas
  • Informacje
  • Umowy i regulaminy
  • Prywatność i GDPR
  • Oferty pracy
  • Mapa strony
Systemy informatyczne
  • Panel klienta i zamówień
  • Kontakt z opiekunem
  • Statystyki i pozycje
  • Poradnik optymalizacji
  • Polecane strony

Copyright © 2022 Tanie Pozycjonowanie Stron SEO TPozycja.pl. All Rights Reserved.